Resultaten

dinsdag 22 juni 2010

Van der Sloot ontvangt huwelijksaanzoeken

AMSTERDAM - Joran van der Sloot heeft sinds hij in de gevangenis zit al meerdere huwelijksaanzoeken van Peruaanse vrouwen gehad. De aanzoeken zijn per brief bij zijn advocaat bezorgd, stelt hij dinsdag in een interview in De Telegraaf.

© AFPEen vrouw zou zelfs zwanger van hem willen worden. Veel heeft hij hen voorlopig niet te bieden.

Hij staat volgens eigen zeggen op met waterige thee en een droog broodje. 's Middags krijgt hij rijst met bonen. Daarnaast kan hij extra eten kopen.



Ook vertelt Joran van der Sloot aan de krant er begrip voor te hebben dat zijn moeder hem niet komt opzoeken in de zwaar bewaakte Castro Castro-gevangenis in Lima. "Ik begrijp het, ik heb haar en veel andere mensen te veel pijn gedaan. Had ik maar naar haar geluisterd.”

"Dat ik hier zit, is mijn eigen schuld", zo zegt hij verder. "Mijn advocaat heeft me gezegd dat ik hier minstens twee jaar moet blijven. Zo lang duurt het voor het proces begint. Ik probeer er het beste te maken.”


Niet populair

Van der Sloot beseft volgens dat veel Peruanen zijn bloed wel kunnen drinken. In de gevangenis blijft hij daarom ook liever in de cellengang waar hij zit omdat hij binnen de gevangenis ook niet erg populair is.

Zijn buurman, een huurmoordenaar, zou af en toe 'geintjes' maken dat hij hem best voor 75 duizend dollar wil vermoorden. "Maar ik kan het wel met hem vinden."


Bak water

Eerder maakte De Telegraaf al bekend dat Van der Sloot beweert dat hij alleen een bekentenisverklaring heeft getekend omdat hem was beloofd dat hij dan naar Nederland zou mogen. Hij zou de bekentenis in 'blinde paniek' hebben getekend.

Nu zegt hij ook dat ze tijdens verhoren dreigden zijn hoofd in een bak water te stoppen als hij niet meewerkte. Hij zou niet zijn mishandeld.


Stilzwijgen

Van der Sloot werd maandag voor het eerst ondervraagd door een rechter in Lima, maar heeft zich daarbij gehuld in stilzwijgen. Hij wil hiermee afdwingen dat zijn bekentenis, dat hij op 30 mei de Peruaanse Stephany Flores zou hebben vermoord, wordt ingetrokken.

Justitie liet weten dat Van der Sloot met zijn stilzwijgen het proces niet vertraagt. De antwoorden op de ondervraging zijn slechts een onderdeel van alle bewijzen om de verantwoordelijkheid van Van der Sloot te bepalen, aldus justitie.

Bron: Nu.nl

Geen opmerkingen: