Resultaten

dinsdag 22 juni 2010

"Van der Sloot is emotioneel onvolwassen en voelt zich superieur tegenover vrouwen"

Joran van der Sloot is lichtgeraakt als het op frustraties aankomt en "heeft geen respect voor vrouwen", staat in een psychiatrisch rapport over de Nederlander. Van der Sloot, die verdacht wordt van de moord op een Peruaanse vrouw, "verdraagt het niet als iemand hem tegenspreekt", blijkt uit het onderzoek. "Hij ziet dat als een uitdaging; hij is emotioneel onvolwassen", luidt de conclusie van de experten. Van der Sloots gedrag kan zo plots omslaan en hem zijn zelfbeheersing doen verliezen.

Stephany sloeg mij in het gezicht. Op dat moment gaf ik haar in een impulsieve reactie een elleboogstoot pal op haar neus. Ik denk dat ze ging flauwvallen. Ik was er zo door aangedaan dat ik haar bij de hals greep en haar een minuut lang wurgde.
Uit de bekentenis van Joran, die CNN kon inkijken

Er was overal bloed. Wat moest ik toen doen? Ik had bloed op mijn hemd. Er was ook bloed op het bed, dus deed ik mijn hemd uit en propte het in haar gezicht. Ik drukte hard, tot ik Stephany vermoordde.
Van der Sloot"Hij voelt zich tevens superieur tegenover de andere sekse. Hij heeft geen respect voor vrouwen", beweert het document. "Hij vertoont trekken van een asociale persoonlijkheid en is onverschillig voor het welzijn van anderen."

"Rechten geschonden"
Gisteren verklaarde van der Sloot aan de rechter dat zijn rechten na de arrestatie voor de moord op Stephany Flores geschonden werden. Morgen wordt beslist of de opsluiting van de Nederlander al dan niet legaal is. Als van der Sloot geen gelijk krijgt, gaat hij in hoger beroep.

Volgens uittreksels uit zijn aanvankelijke bekentenis, die hij volgens De Telegraaf terugtrok omdat hij zich eringeluisd voelt, zou van der Sloot de Peruaanse Stephany Flores een elleboogstoot in het gezicht gegeven hebben, alvorens haar te wurgen en te verstikken met zijn shirt. CNN kon delen van de verklaring inkijken: "Er was overal bloed. Wat moest ik toen doen? Ik had bloed op mijn hemd. Er was ook bloed op het bed, dus deed ik mijn hemd uit en propte het in haar gezicht. Ik drukte hard, tot ik Stephany vermoordde."

E-mail over zaak-Holloway
Van der Sloot zou Flores op 30 mei aangevallen hebben omdat ze een e-mail over de zaak-Holloway (waarin de betrokkenheid van de Nederlandse playboy nooit kon worden hard gemaakt, jv) op zijn computer had gelezen. Flores zou na het lezen van de mail eerst zelf Joran in het gezicht geslagen hebben.

"Op dat moment gaf ik haar in een impulsieve reactie een elleboogstoot pal op haar neus", beweerde van der Sloot. "Ik denk dat ze ging flauwvallen. Ik was er zo door aangedaan dat ik haar bij de hals greep en haar een minuut lang wurgde." Joran bedacht toen even dat hij het lijk zou proberen te verstoppen, maar besloot dan toch te vluchten. Op drie juni werd hij in Chili gearresteerd.

"Roofmoord"
Flores' nek bleek gebroken. Ze was dood. Joran had ook haar geld en credit cards gestolen uit haar portefeuille, zei de politie. Aan de Chileense politie had van der Sloot een andere verklaring voor de moord op Flores gegeven. Hij beschuldigde rovers, die hem zouden opgewacht hebben in hotel Tac in Peru. "Er kwam een man met een mes in zijn hand op ons af. Hij raakte haar met het mes in haar gezicht, zodat haar neus bloedde", verklaarde van der Sloot toen.

De overvloedige bewijslast van de Peruaanse politie bracht de Nederlander echter nadien vlug op de knieën en hij bekende de moord. "Nadat ik haar had geslagen, vreesde ik dat ze naar de politie zou stappen en dat ik zou vastgehouden worden voor een impulsieve daad. Ik denk dat ik haar wilde doden omdat ik niet nadacht." (jv)

Bron: Hln.be

Geen opmerkingen: