Resultaten

dinsdag 22 juni 2010

Joran van der Sloot schept op over huwelijksaanzoeken

Joran van der Sloot heeft in zijn cel verschillende huwelijksaanzoeken van Peruaanse vrouwen gekregen. ‘Eén wil er zelfs zwanger van me worden,’ vertelt de 22-jarige Van der Sloot, die wordt verdacht van de moord op de 21-jarige Stephany Flores en de verdwijning van de 18-jarige Natalee Holloway, met een grijns.

Joran van der Sloot zegt dat valse beloften van de Peruaanse politie hem tot het ondertekenen van een bekentenis hebben aangezet. 'Als je deze papieren ondertekent, word je uitgeleverd aan Nederland,' werd me steeds voorgehouden. 'In mijn blinde paniek heb ik toen alles ondertekend, maar wist niet eens wat er stond,' aldus Van der Sloot.

Hij doet dat dinsdag in een interview met dagblad de Telegraaf.

Voorgelogen
Van der Sloot stelt daarin opnieuw dat hij is voorgelogen door de Peruaanse politie. Hij zou een bekentenis hebben getekend omdat hij in de veronderstelling was dat hij dan aan Nederland werd uitgeleverd.

Op de vraag of hij de moord op Stephany Flores heeft gepleegd, weigert hij te antwoorden. ‘Daar zeg ik helemaal niets over. Dat mag niet van mijn advocaat.’

Moeder
De moeder van Joran komt hem niet opzoeken in de zwaar bewaakte Castro Castro-gevangenis in Lima. ‘Ik begrijp het, ik heb haar en veel andere mensen te veel pijn gedaan. Had ik maar naar haar geluisterd,’ aldus de berouwvolle zoon.

‘Dat ik hier zit, is mijn eigen schuld. Mijn advocaat heeft me gezegd dat ik hier minstens twee jaar moet blijven. Zo lang duurt het voor het proces begint. Ik probeer er het beste te maken.’

Complot
Maandag weigerde Van der Sloot elke vraag te beantwoorden van de Peruaanse onderzoeksrechter Carlos Morales. Hij werd aan de rechter voorgeleid in zijn cel, in bijzijn van zijn advocaat Máximo Altez.

Van der Sloot vermoedt een complot van de Amerikaanse opsporingsdienst FBI. Er zou volgens Joran een undercoveroperatie tegen hem zijn uitgevoerd. In het hotel waar het lichaam van Stephany Flores werd gevonden, zouden gewoonlijk geen bewakingscamera's gericht zijn op kamer 309.

Bron: Elsevier.nl

Geen opmerkingen: