Resultaten

maandag 21 juni 2010

Van der Sloot: ik ben er ingeluisd

Valse beloften van de Peruaanse politie hebben Joran van der Sloot aangezet tot het ondertekenen van een bekentenis. "Ik ben er ingeluisd", zegt hij in een interview met De Telegraaf.

De Nederlander, die wordt verdacht van de moord op de Peruaanse Stephany Flores, stelt dat hem werd beloofd dat hij in ruil voor een bekentenis aan Nederland zou worden uitgeleverd.

'Paniek'
"Ik was tijdens de verhoren ontzettend bang en in de war en wilde weg", aldus Van der Sloot tijdens het vraaggesprek in de Castro Castro-gevangenis in Lima.

"Als je deze papieren ondertekent, word je uitgeleverd aan Nederland", zo zou hem zijn voorgehouden. "In mijn blinde paniek heb ik toen alles ondertekend, maar wist niet eens wat er stond."

Volgens de journalisten maakte Van der Sloot een rustige indruk en lijkt hij zich te hebben neergelegd bij een lang verblijf in de Peruaanse gevangenis. "Mijn advocaat heeft gezegd dat ik erop moet rekenen dat het nog minstens twee jaar duurt voordat het tot een proces komt."

Procedurefouten
Tot die tijd wil hij verder niets inhoudelijks over de zaak zeggen. "Mijn advocaat richt zich nu eerst op alle procedurefouten die er zijn gemaakt", zei Van der Sloot. "Ik had hier helemaal niet hoeven zitten."

Bron Nos.nl

Geen opmerkingen: